Vee-en-Gewas.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Provincies

      Subcategorieën

      • Gelderland
      • Overijssel
    • Politiek
    • Waterschappen
    • Melkvee
    • Akkerbouw
    • Varkens
    • Pluimvee
    • Opinie
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Evenementen
  • Top
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsMelkveeAchterhoekse kennissessie ‘Ondernemen met natuurinclusieve zuivel’

Achterhoekse kennissessie ‘Ondernemen met natuurinclusieve zuivel’

Biedt de productie van natuurinclusieve zuivel toekomstperspectief voor Achterhoekse melkveehouders? Kun je bijdragen aan natuur, landschap en biodiversiteit én daar winst mee maken? Die vragen komen op vrijdag 5 april in Aalten aan bod in de kennissessie ‘Ondernemen met natuurinclusieve zuivel’.

Die wordt georganiseerd door DLV Advies en True Food Projects, in samenwerking met de Rabobank.

Melkveehouders staan voor onzekere tijden, aldus DLV Advies. Nieuwe wet- en regelgeving verhogen de kosten en leiden tot extensivering. Ook is het zeker dat er steeds meer verschillende melkstromen komen, gericht op meer natuur, milieu en dierenwelzijn. Hoe kies je als boer het juiste verdienmodel? Focussen op kostenefficiëntie en groei, een specifieke melkstroom selecteren voor extra inkomsten, of het heft in eigen handen nemen door melk zelf te vermarkten?

Sprekers

Aan het woord komen onder meer directeur Klaas de Jong van Royal A-ware, die zijn visie deelt op de kansen en uitdagingen van duurzame melkstromen. Adriaan Dubbeldam van DLV Advies belicht het belang van strategisch ondernemerschap en hoe je de marktvraag naar natuurinclusieve zuivel kunt benutten. Maurits Steverink van True Food Projects gaat in op diverse zuivelconcepten, ketensamenwerking en afzetmarkten.

Ook twee agrarisch ondernemers delen hun ervaringen: Rint de Jong die via coöperatie Rouveen Kaasspecialiteiten meewerkt aan het biologische kaasconcept van Lidl, en Kees Schutte die met zijn eigen 2 sterren-Beter Leven zuivelmerk Boer Kees in de schappen ligt bij Jumbo, Plus en Albert Heijn.

De bijeenkomst is gericht op Achterhoekse melkveehouders. Aanmelden is verplicht en kan via deze website.

Foto van Gineke Mons
Tekst: Gineke Mons

Gineke Mons (1970) groeide op op een biologisch melkveebedrijf in Gelderland. Na haar studie journalistiek werkte ze 13 jaar bij het Agrarisch Dagblad. Sinds 2008 is ze freelance (landbouw)journalist, met het accent op veehouderij en diergezondheid.

Beeld: Agrio

Bron: DLV Advies

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Vee & Gewas is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn Instagram
Nieuwsbrief
Ontvang twee keer per week gratis het belangrijkste agrarische nieuws uit Oost-Nederland in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Vee-en-Gewas.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Provincies
  • Gelderland
  • Overijssel
Politiek
Waterschappen
    Melkvee
    Akkerbouw
    Varkens
    Pluimvee
    Opinie
    Vee-en-Gewas.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
    • Nieuws
      • Home
      • Provincies
        • Gelderland
        • Overijssel
      • Politiek
      • Waterschappen
      • Melkvee
      • Akkerbouw
      • Varkens
      • Pluimvee
      • Opinie
    • Marktcijfers
    • Video & foto
    • Dossiers
    • Kennispartners
    • Vakblad
      • Jaargangen
      • Verschijningsdata
      • Abonneren
    • Evenementen
    • Top
    • Het LeerErf
    Top